FAQ, nejčastěji kladené dotazy

Na této straně odpovídáme na vybrané nejčastější dotazy, které nám zasíláte.
Vaše dotazy jsou stále aktualizovány.


Odpověď:

Vyrobit se dá i jeden kus, avšak cena tohoto šanonu vychází draze. Pokud uvažujete o výrobě firemních šanonů s potiskem, pak doporučuji minimální počet 50 ks. Cena již vychází mnohem příznivěji. Pokud napíšete jaký požadujete rozměr a typ mechaniky a tyto informace nám zašlete do emailu, připravíme Vám nezávaznou kalkulaci.



Odpověď:

Ano, personalizovaný tisk letáků je velmi běžný. Pro tento personalizovaný tisk potřebujeme kromě tiskových podkladů také databázi údajů, které se mají personalizovat. Zpravidla nám stačí klasická excelovská tabulka. My Vám na základě dodaných podkladů pošleme náhled kde přesně uvidíte jak personalizace před tiskem vypadá. Po odsouhlasení tohoto náhledu tiskoviny letáky vytiskneme, napersonalizujeme, zabalíme a v případě Vašeho zájmu předáme na Českou poštu, případně na Vámi vybraného poštovního operátora.



Odpověď:

Přesto, že je to již opravdu historická technologie pro přenos informací na tiskovou desku, by to možné bylo. Je však pravdou, že bychom pro tisk doporučovali přenést podklady pro tisk do datové podoby a následně využít naši technologii CTP (computer to plate), kde nedochází ke ztrátě informací tak jako u optické metody přenosu obrazu a následném vyvolávání tiskové desky (pohotové litografie).



Odpověď:

Nikoli! Obrázky z aplikace můžete osobně používat (například na webu, v blogu nebo v dokumentu), pokud budete dodržovat autorská práva a označení, včetně loga společnosti Google. Není však možné je bez předchozího získání práv od společnosti Google dále prodávat, poskytovat jako součást služeb nebo je používat v komerčním produktu, například v knize nebo televizním pořadu.



Odpověď:

Samozřejmě, pošlete nám data přes úschovnu nebo nahrajte na naše FTP a po shlédnutí Vás budeme kontaktovat a domluvíme se ohledně dalšího postupu.



Odpověď:

Nikoli, data musí mít minimálně rozlišení 300 dpi a alespoň 1000px.



Odpověď:

Falcování je skládání vytištěných materiálů, které probíhá strojově. Falcování je možno např. od 70g do 170g, kde nedochází k poškození vlákna papíru.

Bigování je skládání vytištěných materiálů prostřednictvím bigovacího nože, který nenarušuje strukturu vlákna papíru a tudíž zabraňuje jeho následnému praskání. Toto probíhá z části strojově s možností ručního skládání.



Odpověď:

Některé tiskoviny mohou mít atypický tvar než standardní čtvercový, obdélníkový, proto se vyrábí výsekový nástroj sloužící k výseku daného materiálu v atypickém tvaru jako jsou desky s chlopněmi, ovály, tvarové samolepky, letáky atd.



Odpověď:

Barevný tisk 4/0 znamená rozložení barev na čtyři kanály C-cyan, M-magenta, Y-yellow, K-black (černá). Soutiskem těchto barev na papír vzniká barevný výstup (fotografie, obrázky atd.).

U barevnosti 1/0, 2/0, 3/0 se většinou jedná o tisk přímou barvou dle vzorníku Pantone, samozřejmě lze tisknout i jednou, dvěmi, třemi barvami za použití procesních barev jako Cyan, Magenta, Yellow, Black (tedy CMYK).



Odpověď:

Je to tím, že na začátku výroby je takzvaná příprava tisku, tato cena je paušální. Cena se pak rozděluje do počtu kusů tisku letáků.



Odpověď:

Ano, u nás je možné vytisknout levně chlopňové desky a navíc máme velký výběr výsekových raznic. Desky tiskneme už od 100ks.



Odpověď:

Abychom Vám mohli nabídnout levný tisk, potřebujeme pro tisk vhodné podklady. Zpravidla to bývají PDF soubory, které je nutné pro tisk připravit. Nevhodné jsou soubory vytvořené v kancelářských programech jako Word, Excel, Powerpoint. Důvodem je především fakt, že tyto programy pracují s barevným prostředím, které je určené pro zobrazení na monitoru a vložené obrázky mají zpravidla nízké rozlišení pro tisk. Nevhodné jsou také obrázkové formáty jako jsou *.bmp, *.jpg, *.tif. Proto ani export těchto programů a formátů souborů do souboru PDF nedoporučujeme. Kvalita tisku je z těchto podkladů nízká a tomu také odpovídá nízká kvalita tiskoviny. Pro tyto případy máme vstupní kontrolu podkladů, která případné potíže s kvalitou odhalíme a zákazník je na tento fakt neprodleně uporozněn. Případnou vhodnost podkladů prosíme konzultujte s naším tiskovým specialistou na níže uvedených kontaktech:

Miroslav Netušil
print specialist

tel.: 604 366 603
email: miroslav.netusil@tisklevne.cz



Odpověď:

Kromě levného tisku letáků a plakátů tiskneme levně i hlavičkové papíry. Hlavičkové papíry jsou velmi důležitým prvkem korporátní identity a patří k velmi častým tiskovinám které levně tiskneme. Hlavičkové papíry tiskneme jak plnobarevně tak i přímými pantone barvami. Hlavičkové papíry tiskneme již od pár kusů až po stovky, tisíce až desetitisíce kusů. Vysokou produktivitou naší levné tiskárny v Praze levný tisk i vašich hlavičkových papírů. Hlavičkové papíry tiskneme na materiál, který je vhodný pro další potiskování v laserových nebo inkoustových tiskárnách. Hlavičkové papíry levně tiskneme v expresních dodacích lhůtách, často to bývá i do druhého dne.



Odpověď:

Mimo levného tisku katalogů a ceníků, levného tisku brožur, levného tisku letáků a plakátů děláme také levný tisk billboardů. Billboardy tiskneme na levném velkoformátovém tisku s vysokou produktivitou. Tím zabezpečujeme nízké náklady a tudíž tisk levných billboardů. Billboardy zpravidla tiskneme na billboardový papír s modrou zadní stranou. Modrá zadní strana u billboardu zabezpečuje, že podklad pod billboardem neprosvítá. Tím zaručujeme skvěle vypadající outdoorovou kampaň. Billboardy tiskneme levně ve všech dostupných standardních formátech, ale i ve specifických formátech na přání zákazníka. Přehled standardních formátů Billboardů uvádíme v níže.

Přehled standardních formátů billboardů:

Euro formát – 5,3 x 2,4 m
Megaboard - 30 x 8 m
Smart – 6 x 3 m
CLV – 1,75 x 1,185 m



Odpověď:

Kromě levného tisku katalogů, levného tisku ceníků, levného tisku letáků děláme také levný tisk plakátů. Plakáty tiskneme levně již od formátu A4 a A3, až po plakáty ve formátu A2, nebo Formátu A1, či B1. Pokud budete potřebovat vytiskneme vám pomocí levného velkoformátového tisku i plakáty o větších formátech. Velká výhoda naší tiskárny Tisklevne.cz je hlavně v operativně, dokážeme expresně tisknout plakáty již od pár kusů až po stovky, tisíce, nebo desetitisíce kusů. Expresní levnou kalkulaci tisku Vám zašleme obratem a o vaší tiskovinu se postaráme od přípravy grafického návrhu, přes předtiskovou přípravu až po výslední levný tisk a knihařské zpracování. Hotovou zakázku doručíme v expresním termínu až k Vám na stůl. Pro expresní a levný tisk plakátů kontujte našeho tiskového specialistu.



Odpověď:

Toto označení znamená finální knihařské zpracování zakázky. Konkrétně se jedná o vazbu pokud tiskneme katalogy, ceníky, brožury, výroční zprávy, nebo jiné publikace. Kromě těchto dvou typů vazeb děláme v naší tiskárně také další typy vazeb jako například knižní vazbu, nebo kroužkovou kovvou vazbu, která je vhodná zejména na kalendáře, prezentace a podobné tiskoviny. Všechny druhy vazeb děláme levně.

Slovník pojmů:

Vazba V1: když levně tiskneme katalog nebo brožuru a je potřeba listy svázat ve hřbetu tak, aby vznikl sešit použijeme vazbu V1. Touto vazbou katalogu, ceníku nebo jiné tiskoviny dosáhneme skvěle držící vazby. Nejčastěji se používají pro sešití 2 sponky, ale velmi často používáme i 4 sponky. Je také možné udělat vazbu tak, aby na sponkách vzniklo očko pro založení ceníku, katalogu, nebo jiné publikace do šanonu.

Vazba V2: když levně tiksneme katalogy, ceníky, nebo časopisy velmi často se používá vazba s označením V2. Je to vazba lepená, na místo sponek se používá knihařské lepidlo, které spojí nafalcované složky katalogu ve hřbetu a tím vznikne dokonale vypadající kompaktní typ vazby. Tato vazby je vhodná zejména pokud tisknete katalog s větším počtem stran, kde by vazba V1 už nebyla vhodná z důvodu velké vrstvy papíru.



Odpověď:

Pro offsetový tisk používáme nejčastěji tiskové stroje Komori Lithrone ve formátu B1 a Hedelberg Speed master ve formátu B1. Pro drobnější zakázky v měnším formátu používáme ofsetový tiskový stroj Komorimatic Spica 29 ve formátu B2. Pro malé zakázky v řádech desitek nebo stovek kusů levně tiskneme na stroji Xerox DC 12, nebo na Xerox 5000.



Odpověď:

Pro vyřízení vašeho požadavku stačí kontaktovat našeho tiskového specialistu. A to buď zasláním emailu ve znění "souhlasím s cenovou kalkulací a žádám o realizaci" na email: miroslav.netusil@tisklevne.cz nebo volejte pana Miroslava Netušila na telefonu 604 366 603. Náš tiskový specialista se vá obratem ozve a zašle Vám k potvrzení formulář objednávky. Po jejím potvrzení a dodání podkladů pro tisk bude Váš požadavek expresně vyřízen.



Odpověď:

POS je zkratka anglických slov (Point Of Sale). Tato zkratka se používá pro označení pomůcek pro podporu prodeje. Naše levná tiskárna vyrábí zejména tyto POS materiály: Wobblery s držákem, plně potištěné stojánky, regálové lišty, plně potištěné stopery, potištěné paletové Wrapy, potištěné dislaye, zásobníky s potiskem, potištěné dávkovače zboží a mnoho dalších materiálů.

Základní pojmy:

Wobbler: papírový poutač s tvarovým výsekem, který se nalepí pomocí plastového držáku na regál. Díky plastovému držáku, který je průsvitný budí tento wobbler dojem že se vznáší ve vzduchu. Wobbler se nalepen tak, že je vodorovně s regálem a je tudíž viditelný zepředu při příchodu k regálu. Wobblery patří mezi nejčastěji tisknuté POS. Proto jsme na jejich tisk připraveni vysokou produktivitou a tudíž vyrábíme wobblery levně.

Stopper: papírový poutač s tvarovým výsekem, který se nalepí pomocí plastového držáku na regál. Díky plastovému držáku, který je průsvitný budí tento stopper dojem že se vznáší ve vzduchu. Stopper se nalepen tak, že je kolmo k regálu a proto je viditelný z boku. Proto při průchodu mezi regály způsobí zastavení zákazníka u tohoto poutače. Proto je od této funkce odvozen i název stopper. Stoppery patří mezi nejčastěji tisknuté POS. Proto jsme na jejich tisk připraveni vysokou produktivitou a tudíž vyrábíme stoppery levně.

Paletový Wrap: často vidíme v supermarketech uskladněné zboží přímo na paletě. Aby se boční plocha využila pro reklamní sdělení obalí se takto uskladněné zboží na prodejní ploše touto paletovou dekorací. Anglické slovo Wrap znamená, že tento druh obalu se dodává v roli a formátuje jej pracovním merchandisingu, který jej naranžuje jednoduchým obtočením palety a jejím zalepením tak aby byla tato dekorace pevná a na paletě držela.

Display: jde v podstatě o reklamní poutač, který zároveň slouží jako regál na zboží. Tyto dislaye vyrábíme na zakázku od konstrukčního řešení v našem DTP studiu, přes kreativní a grafický návrh, až po realizaci. Tyto display jsou vždy uzpůsobeny představám zákazníka, tak aby pomohl zvýšit prodej zboží, které je v něm naskládáno.

V případě že uvažujete o levném tisku wobblerů, levném tisku stoperů, paletových wrapů, nebo jiných POS, tak můžete s důvěrou kontaktovat našeho tiskového specialistu, který Vám pomůže připravit řešení speciálně pro Vás.

Miroslav Netušil
print specialist
tel.: 604 366 603
email: miroslav.netusil@tisklevne.cz



Odpověď:

VLF tisk je česká velmi často používaná zkratka pro velkoformátový tisk. VLF tiskem tiskneme například Billboardy, megaboardy, fototapety, velkoformátové samolepky, bannery na plot, autoplachty, PVC desky s potiskem podobně. Tento tisk se provádí buď na velkoformátovém stroji, který tiskne na materiály, které jsou dodávány v roli. Případně touto technikou potiskujeme třeba PVC desky a na stroji do něhož můžete položit tuto pevnou desku. V případě zájmu o další informace kontaktujte našeho tiskového specialistu:

Miroslav Netušil
print specialist

tel.: 604 366 603
email: miroslav.netusil@tisklevne.cz



Odpověď:

Pokud si představíte list papíru, tak má dvě strany lícovou a rubovou. Označením 4/4, nebo 4/1, případně 2/2 označujeme počet barev na lícové a rubové straně. Rubovou a lícovou stranu oddělujeme lomítkem. Příklady použití:

4/4 – plnobarevný oboustranný potisk
4/1 – z jedné strany plnobarevný potisk, z druhé strany jsou pouze 2 barvy
1/1 – na přední i zadní straně letáku je pouze 1 barva
2/2 – na přední i zadní straně letáku jsou pouze 2 barvy


Jedním z pravidel pro použití tohoto označení u tisku letáků je, že více potištěná strana se vždy uvádí v označení jako první, bez ohledu na to zda jde o rub nebo líc.

Příklad:

4 / 1 – správně
1 / 4 – špatně


U popisu potisku u brožur je tomu, vždy tak, že se barevnost vždy uvádí přesně ve vztahu k rubu a líci.

Příklad:

4 / 1 – správně
1 / 4 - správně


Tiskneme levně především pro zákazníky, kteří netrvají na tom být odborníky v oboru polygrafie a proto u nás můžete poptávku sformulovat i laicky a náš tiskový specialista Vám pomůže se specifikací Vašeho požadavku.



Odpověď:

U ofsetového anebo digitálního tisku se používají tzv. barevné výtažky. Barevné výtažky jsou jednotlivé barevné pláty ze kterých se postupným soutiskem v přesném pořadí sestaví plnobarevný obraz. CMYK je označení těchto barevných výtažků. C (CYAN) je označení pro Azurovou barvu, M (MAGENTA) je označení pro barvu purpurovou, Y (YELLOW) je označení pro barvu žlutou, K (BLACK) je označení pro černou barvu. U označení barevnosti CMYK znamená plnobarevný potisk.



Odpověď:

UV parciální lakování je typ povrchové úpravy, který je možný použít na jakoukoli tiskovinu. Tato povrchová úprava se používá pro zvýšení výsledného efektu tiskoviny Efektem Uv parciálního lakování je lesklé nebo matné lakování pouze na určitých místech letáku, plakátu, šanonu. Nebo jakékoli jiné tiskoviny. Např. automobilka pokryje Uv lakem na svém propagačním letáku nebo plakátu pouze auto a tím ho ještě více zvýrazní oproti zbytku plochy letáku. Toto zvýraznění výrobku Vás upoutá při pohledu na leták a tím se zvyšují šance v prodeji oproti konkurenci. Vzhledem k tomu, že jde o nákladnější povrchovou úpravu doporučujeme, aby jste se před jejím použitím poradili s odborníkem, kontakt na našeho tiskového specialistu je:

Miroslav Netušil
print specialist

tel.: 604 366 603
email: miroslav.netusil@tisklevne.cz



Odpověď:

Pantone je celosvětově uznávaným a definovaným standardem pro barevnou škálu. V tomto barevném systému je každé barvě a jejímu odstínu přiřazeno číslo a přesné složení této barvy. Zpravidla se této škály využívá v komerční grafické tvorbě pro dosažení přesné barevnosti jednodušších tiskovin (vizitky, hlavičkové papíry, desky atp.). Často se s touto definicí barevnosti tiskovin setkáváme ve firemních grafických manuálech, zabezpečuje to stejnou firemní tvář po celém světě. Pro každou barvu Pantone, existuje ekvivalent v jiném barevném systému např. CMYK, nebo RGB. Tak je barva popsána procentuelním složením jednotlivých barevných výtažků. Pro použití těchto barev prosím neváhejte kontaktovat našeho tiskového specialistu, který Vám poradí s jejich použitím.



Odpověď:

Falcování i bigování jsou dva různé typy knihařského zpracování tiskoviny. Výsledek je v podstatě stejný, je to ohyb udělaný na tiskovině. Takže je třeba přeložená na půl, nebo na třetiny. Použití těchto knihařských technik se liší podle typu vyráběné tiskoviny. Falcování se používá zpravidla do gramáže 170 g/m2. Provádí ho zcela automatická linka, která uchopí tiskovinu a ohne ji pomocí mechanického systému v potřebné vzdálenosti (v polovoně, ve třetině apod.). Tato techika je velmi produktivní a tudíž je levná. Bigování se používá všude tam, kde je gramáž materiálu vyšší než 170 g. Provádí se ručním zasazením tiskoviny do lisu, který udělá v potřebném místě tiskoviny rýhu, podle které je pak možné tiskovinu velmi snadno ohnout. V případě požadavku na dodání složených tiskovin, pak naši pracovníci v knihárně dokončují tento ohyb ručně. Tato dokončovací technika není tak produktivní a tudíž je její cena o něco málo vyšší nez u falcování.



Odpověď:

Výsek je druh knihařského zpracování, který způsobí, že jakákoli tiskoviny má svůj specifický tvar, velmi často se používá u desek s chlopněmi kde je nutné docílit specifického tvaru, tak aby se desky daly složit do podoby složky a vkládat do ní listy. Také velmi dobře znáte z obchodů tzv. wobblery, které mají upoutat pozornost na určitý výrobek a mají různý tvar, např. elipsa, kruh, jsou zde vyseknuté různé tvary apod. Těchto tvarů se docílí právě použitím výseku, vstupními podklady jsou v takovém případě soubory PDF s přesnou konturou tvaru výseku, nebo případně již hotová výseková raznice. Výseková raznice je nástroj, který je zakázkově vyroben a skládá se z plechového nože zasazeného do vyříznutého tvaru v dřevěné desce. Nůž kopíruje požadovaný tvar a zasazením do výsekového lisu seká do vytištěné tiskoviny na papíře. Tato operace se provádí v menších počtech (řádově stovky ks) ručně. V případě větších počtů (tj. tisíce ks) se provádí výsekovým automatem. Výroba raznice je v případě větších počtů víceprodukční (tj. tvar je ve dřevě zkopírovaný několikrát) tím způsobíme vyšší produktivitu a tím snížíme cenu. Pokud potřebujete mít tiskovinu, která je vyseknutá a nemáte svou raznici obraťte se na našeho tiskového specialistu, který Vám pomůže nejen s přípravou podkladů, ale zajistí i výrobu raznice. Důležité je také vědět, že pokud jednou raznici vyrobíte, je vaše a můžete ji až do opotřebení raznice při dotisku tiskoviny používat.



Odpověď:

Ofsetový tisk je určen především pro větší počty kusů pro představu cca od 500 ks letáků A4 výše. Hlavním důvodem je fakt, že ofsetový tisk před rozjetím zakázky vyžaduje tzv. přípravu stroje, touto přípravou je myšleno seřízení a vyčištění stroje, ale také výroba tiskových desek, proto vyznikají na přípravu stroje fixní náklady, které je nutné do ceny započítat. Výhodou offsetového tisku je vysoká produktivita a vysoká kvalita výsledného tisku. Nižší počty tiskovin se vyplatí tisknout na malonákladovém digitálním tisku kde nevznikají žádné náklady před započetím tisku, pravdou však je že u digitálního tiskového stroje se platí za kopii. Proto při cca 500 ks A4 již cena celé zakázky vychází stejně jako na ofsetu. Kvalita tisku digitálního tisku je limitována různými moderními grafickými prvky, jako jsou různé přechody, stíty, průhlednosti, atp. V naší tiskárně používáme obě technologie právě proto abychom byli schopni doržet nízkou cenu tisku a zároveň kvalitu tisku. V případě, že přijímáme od zákazníka podklady pro tisk provedeme důslednou vstupní kontrolu a konzultujeme se zákazníkem jejich vhodnost pro tisk.



Odpověď:

Zpravidla platí, že čím lépe jsou podklady připravené tím lepší je výsledek, proto doporučujeme, aby jste si nechali minimálně poprvé poradit od odborníků. Postup přípravy je u rozdílných programů a to zejména díky jiné logice programu velmi odlišný. Máme dlouhodobé zkušenosti s výstupem pro tisk ze standardních programů jako Adobe indesign, illustrator, Corel draw 8 – X4, takže pokud právě pracujete v těchto programech a nejste si jisti kontaktujte našeho tiskového specialistu, který Vás může přípravou provést po telefonu:

Miroslav Netušil
print specialist

tel.: 604 366 603
email: miroslav.netusil@tisklevne.cz

Rozhodně nedoporučujeme připravovat tiskové podklady z kancelářských aplikací Power Point, Word, Excel apod. tyto programy pracují v rozlišení pro monitor a výstupní soubor PDF by nebyl pro tisk vhodný. Zároveň bychom doporučovali použité texty v tiskovině převést do vektorového formátu, toto opatření způsobí odolnost tiskových podkladů pro veškeré tiskové technologie. Velmi důležité jsou ořezové značky v dokumentu, tyto znaky slouží jako popis toho kde má knihař provést řez a kde pouze ohyb. Technické pokyny jak podklady připravit naleznete níže v technických podmínkách:

Nejčastěji se používá formát PDF

PDF je zkratka z anglických slov Portable Document Format. Jedná se o Formát vyvynutý společností Adobe pro mnoho způsobů použití. Jeho obecně nejvyužívanější možnosti jsou:

  1. umístění velkého množství textů i grafiky do jednoho vícestránkového dokumentu, jehož výsledná velikost v kB (kB, kilo Bajt) je malá. Hodí se tak pro posílání poštou i pro umístění na internet.
  2. PDF soubor uložený na internet je čitelný pro internetové vyhledávače. Vyplývá z toho, že PDF dokumenty na internetu jsou fulltextově prohledatelné.
  3. Dokument PDF může být chráněn proti editaci. Můžete tak např. posílat dokumenty, u kterých si nepřejete, aby je mohl někdo bez Vašeho svolení změnit.
  4. PDF není cizí bitmapová grafika ani vektorová grafika, proto je PDF oblíbeným formátem pro přenos grafických dat např. do tiskárny (tiskové PDF).

Jak připravit tiskové PDF

1. kompozitní PDF u plnobarevného tisku
2. pro tisk přímými barvami použijte separace
do jednotlivých plátů s popsanými separacemi
3. obrázky v plném rozlišení (300 dpi)
4. soubor musí obsahovat písma,nebo písma převedená na křivky
5. u objektů musí být nastaven přetisk objektů
6. ořezové a pasovací značky nastavujte u všech dokumentů
7. u dokumentů "na spad" musí být nastaven přesah minimálně 3 mm
8. u plnobarevného tisku musí být všechny objekty ve formátu CMYK (ne v RGB nebo Lab), přímé barvy nadefinovány dle Pantone
9. pro tisk přímými barvami vše převeďte na konkrétní přímé barvy PANTONE s číselným označením)
10. k souborům pro tisk je nutné přiložit maketu, odpovídající datovým podkladům, ze které je patrný výsledný formát produktu

Data pro výsekovou raznici

1. PDF soubor 1:1, černá barva
2. tloušťka čáry minimálně 0,5 bodu
3. Výsek je označen následujícími typy čar:

  1. plná čára - linie výseku
  2. přerušovaná čára - linie rylovací (big)
  3. čerchovaná čára - perforace


Odpověď:

Ofsetový tiskový stroj je průmyslové zařízení, u kterého před započetím tisku je nutná příprava. Součástí přípravy tiskového stroje je kromě seřízení, vyčištění i výroba tiskových desek, což jsou v podstatě matrice kde se barevný obrázek rozdělí na 4 barvy a to. Cyan, Magentu, Yellow a BlacK. Tyto tiskové desky je nutné vyrobit a tím vzniknou na přípravu fixní náklady, které jsou pro každou zakázku ať je to 100 ks, nebo 1000 ks Ks stejné. Pokud tedy rozpočítáte tyto náklady na 100 ks, nebo na 1000 ks je jeden kus levnější při vyšším počtu. Pro levný tisk menších počtů ks jsme speciálně vybaveni digitálním tiskovám strojem, který tyto vstupní náklady nemá a proto můžete tisknout letáky levně v jakémkoli počtu.



Odpověď:

Zpravidla platí, že na nenatírané povrchy jako je třeba hlavičkový papír se používají pantone barvy s označením U (uncoated) v praxi je vždy rozdíl mezi pantone na lesklém povrchu, nebo na povrchu nenatíraném. Správně udělaný grafický manuál by na toto měl pamatovat s tím, že by měl být přiložen vzorek tisku pantone U na nenatíraném papíře. Alespoň takto my zpravidla připravujeme manuály pro naše zákazníky. Pokud tímto vzorkem nedisponujete bylo by ideální se potkat a barvu si ukázat přímo ve vzorníku.

tisklevne.cz - 2007 - 2021
Levný tisk letáků - Kvalitní a levný tisk letáků