Zušlechťování jako forma odlišení

23.09.2013 v 8:03

O formách zušlechťování potiskovaného materiálu, nejenom v oblasti obalářské výroby, ale i v akcidenčním tisku, se mluví stále častěji. Zvláště v době, kdy je mezi tiskárnami boj o jednotlivé zakázky a zákazníky, jsou tyto formy zvýšení přidané hodnoty tiskoviny stále aktuálnější.

V poslední době stále častěji slyšíme hlasy, které tvrdí, že na českém trhu komerčních tiskovin je podstatně větší výrobní kapacita, než je současná poptávka. Je to ale možná jen příliš zjednodušující pohled na téma, které stojí za zamyšlení. Pravdou je, že potisknout čtyřmi nebo pěti barvami arch papíru umí každý tiskový provoz, ale kolik poptávaných zakázek je opravdu pouze čtyř‑ nebo pětibarvotisk? Zadavatelé se totiž také potřebují odlišovat a jejich tiskoviny musí být prodejné. Proto tiskárna, která nevezme vážně nutnost „odlišovat se“, bojuje s výrazně vyšší konkurencí, která sráží výrobní ceny pod hranici rentability. Určitě platí, že profit lze vylepšit zlepšením řízení nákladů a snižováním ztrát, ale to platí jen do určité míry. Takový provoz brzy znovu narazí na limity a roztočí se v cenovém kolotoči. Je to pochopitelné, již výše jsme uvedli, že klasický čtyřbarvotisk dnes umí zpracovat prakticky každá tiskárna, a tak tlak na cenu je u těchto zakázek podstatně vyšší. Musíme si také uvědomit, že do tohoto segmentu na jeho spodním okraji stále razantněji zasahují také digitální tiskové technologie jako alternativa k malonákladovému ofsetovému tisku. Lze tudíž předpokládat, že situace v oblasti tisku „běžných čtyřbarvových“ zakázek bude dále eskalovat.

Kompletní článek zde (Svět tisku)

Autor: Patrik Thoma - Svět tisku


tisklevne.cz - 2007 - 2021
Levný tisk letáků - Kvalitní a levný tisk letáků